„W Berlinie zrozumieli, co mówiłem” - Bertolt Brecht.
Gdy Berlin otrząsnął się z okropności I wojny światowej, wkroczył w „huczne lata dwudzieste”. Osiadł tam wtedy młody bawarski dramaturg Bertolt Brecht. Berlin stał się jego dżunglą i terenem eksperymentów. Zanurzony w świecie intelektualistów pisał pacyfistyczne sztuki i uczył krytycznego spojrzenia na świat.