"Rewind & Play" (2022)Film dokumentalny Alaina Gomisa
Przed słynnym koncertem w Salle Pleyel w 1969 roku Thelonious Monk wziął udział w pewnym nietypowym wywiadzie. Miał on za zadanie odczarować enigmatyczną postać jazzowego geniusza i pozwolić publiczności lepiej go poznać. W rzeczywistości jeszcze bardziej pogłębił nieprzeniknioną atmosferę wokół Monka - sympatycznego dziwaka, zmęczonego sławą i marzącego o życiu na uboczu.