Na południu Anglii, w sercu sielankowego krajobrazu, rozwijają się intrygi jednej z najważniejszych powieści o brytyjskiej szlachcie… napisanej przez obcokrajowca, która przyniosła Kazuo Ishiguro Literacką Nagrodę Nobla. W „Okruchach dnia” japoński autor zawładnął mityczną postacią lokaja, zapraszając nas do odkrycia kulis angielskiego establishmentu pierwszej połowy XIX wieku.