Wojna o Karabach pozostawiła traumę w armeńskim społeczeństwie. W wielu częściach kraju nadal panuje chaos, infrastruktura jest w gruzach, a wiele rodzin zostało wysiedlonych i straciło swoją własność. Ale najgorsze jest śmiertelne żniwo tej wojny: ponad 10 000 rannych, prawie 4 000 zabitych i 1 600 zagnionych.