42- odpowiedź na prawie wszystkoCzy komputery są stronnicze?
W życiu często kierujemy się emocjami i przesądami. Nawet zawody z wysoką odpowiedzialnością, np. sędziego, lekarza czy dyplomaty nie mogą zagwarantować całkowitej racjonalności i bezstronności. Dlaczego więc myślimy, że sztuczna inteligencja będzie ideałem i pomoże nam dokonywać obiektywnej oceny? Czy nie przypisujemy jej przypadkiem zbyt dużo autonomii i nie zapominamy, że tworzą ją ludzie?