Re: Finlandia w NATO - Pożegnanie z neutralnościąARTE ReportageUganda: Jezioro Wiktorii
Kwestionowane przez Ugandę, Kenię i Tanzanię Jezioro Wiktorii jest atutem gospodarczym, ale przede wszystkim filarem ekosystemu Afryki Wschodniej. Jednak perspektywy dla tego ogromnego akwenu nie są najlepsze: w ciągu pół wieku jego wody mogą całkowicie wyschnąć w wyniku zmian klimatycznych i zanieczyszczenia. Hilda, 22-letnia Ugandyjka, główna przedstawicielka ruchu „Fridays for Future” na kontynencie afrykańskim, walczy o jego przetrwanie: to ona jest bohaterką tego reportażu.