"Czechosłowacka bajka"Film Christiana Paigneau
W latach 60. XX wieku powstała czechosłowacka Nowa Fala. Było to kino poetyckie, reprezentowane przez reżyserów takich jak Vera Chytilova czy Milos Forman i ukazujące na ekranach całego świata zupełnie nowe oblicze wolności. W tym samym czasie tworzy Jan Prochazka, lider lokalnego komunistycznego komitetu młodzieżowego. Jego filmy są przesycone socrealizmem, ale z czasem zmienia ton, co nie podoba się reżimowi. Wszystko kończy się, gdy w sierpniu 1968 r. sowieckie czołgi wjeżdżają do ​​Pragi.