Kung Fu Revolution(s) (1/6)
Bohaterki sztuk walki grane przez nieustraszone Cheng Pei i Hsu Feng w latach 60. wyprzedziły o dekady nowoczesne hollywoodzkie bohaterki. Przyczajony tygrys, ukryty smok (2000) wprowadził na Zachód walczące postacie kobiece. Tradycje kontynuują nowe filmy o sztukach walki z udziałem kobiet, w tym Liu Yifei w światowym hicie Disneya Mulan.