Tajne oblicza Szwajcarii - odc. 1Głowa w chmurach
W czerwcu 2021 roku władze Szwajcarii powierzyły stworzenie swojej narodowej chmury obliczeniowej firmom: Amazon, Alibaba, Oracle, IBM i Microsoft. Oznacza to, że wszystkie dane Konfederacji Szwajcarskiej będą przechowywane na serwerach amerykańskich i chińskich korporacji. Dlaczego nie zdecydowano się na zbudowanie chmury własnymi siłami? Szwajcarskie firmy z frankofońskiej części kraju postanowiły przeciwstawić się tej decyzji.