W sprawach dotyczących zdrowia, sytuacja kobiet i mężczyzn nadal nie jest taka sama. Przy czym różnice biologiczne między obu płciami to zaledwie jeden z powodów tego stanu rzeczy. Stereotypy związane z płcią mają znaczący wpływ na zachowania pacjentów, personelu medycznego i badaczy.