Jordania: neolityczny naszyjnikSpotkania z historiąJak powstał mikrofon?
Wiecie, jakie jest pierwsze znane nagranie ludzkiego głosu? To kołysanka. Jest 1860 rok. Dopiero raczkuje technologia pozwalająca na wykrywanie, rejestrowanie i przekazywanie dźwięków sprawiając, że podróżują w czasie. Staje się tak dzięki małemu przedmiotowi, który tak spowszedniał, że dziś nawet go już nie dostrzegamy: mikrofonowi.