FilozofiaMaski i ludzie
W czasach pandemii – jak na wzór Kartezjusza – cały świat kroczy zamaskowany. Jednak Kartezjusz kierował się ostrożnością – bronił własnych idei, nie chciał być atakowany. My kierujemy się instynktem przetrwania, chcemy chronić się przed wirusem. Filozof Raphaël Enthoven rozmawia o maskach ze specjalistką ds. etyki Elsą Novelli, filozofem Emmanuelem Levinasem i sekretarz stanu ds. osób niepełnosprawnych Sophie Cluzel.