Sycylijski boom na awokado
Rośnie liczba sycylijskich plantatorów przerzucających się z upraw owoców cytrusowych na awokado. Dają one większe zbiory i zyski, a popyt stale się zwiększa. Andrea Passanisi, jeden z pionierów uprawy awokado na Sycylii, zbiera rocznie ok. 1400 ton. W okolicach wulkanu Etna panuje mikroklimat sprzyjający uprawie awokado, co sprawia, że jest ona bardziej ekologiczna z punktu widzenia europejskiego konsumenta.