1979: przełomowy rok
Dokument Frédérica Laffonta, oparty na śledztwie Ariane Chemin, opowiada o masowym werbowaniu przez niejakiego Félixa Morę młodych Marokańczyków, którzy mieli stać się tanią siłą roboczą w kopalniach północnej Francji. Historia imigracji w latach 60. i 70. opowiedziana przez samych bohaterów.