Teoretycznie w Lesotho nie ma klęski głodu. Mimo to z powodu suszy na głód narażone jest 500 000 ludzi - 1/4 mieszkańców kraju. Sytuacja ta może jeszcze się pogorszyć, bo na południu Afryk temperatury wzrastają dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej.