Fabryka sztuki
Fundacja LUMA w Arles, stworzona została przez szwajcarską miliarderkę Maję Hoffmann. Powstała z przekształcenia dawnej fabryki kolei w platformę artystyczną i kulturalną. Dzięki monumentalnej konstrukcji 56-metrowa migocząca wieża Franka Gehry'ego, położona na obrzeżach miasta, przyciąga wzrok i pobudza wyobraźnię tutejszych mieszkańców.