Wojna o AlgierięNiepodległość
Im bardziej umacniają się algierskie walki niepodległościowe, tym okrutniej działa de Gaulle'a. Na Saharze zaczynają się pierwsze francuskie próby jądrowe. 17 października 1961 w Paryżu pokojowy marsz przeradza się w masakrę. W końcu, po długich negocjacjach, Francja i Algieria podpisują porozumienia z Évian. 19 marca 1962 r. ma miejsce zawieszenie broni. Algieria staje się niepodległa.