Wojna o Algierię
Francuscy radykałowie w Algierze zaczynają się buntować. Algierska wojna przeradza się w konflikt między Francuzami. Również we Francji kontynentalnej społeczeństwo coraz śmielej okazuje sprzeciw: artyści, intelektualiści, aktywiści i studenci potępiają absurdalną wojnę i protestują na ulicach. Ósmego stycznia 1961 r. odbywa się referendum w sprawie samookreślenia się Algierii.