Wojna o AlgierięPowstanie i represje
Egzekucje, tortury, przesiedlenia ludności – to wszystko robiła Francja w imię „pacyfikacji” Algierii. Jednak brutalnie stłumiony bunt jeszcze bardziej zagrzał Algierczyków do walki o niepodległość. W kraju wybuchło powstanie, a siły kolonialne dokonały masakry na ponad 10 000 algierskich cywilów.