Skandale
Berlinale to nie tylko gwiazdy z czerwonego dywanu i kasowe produkcje: historia Festiwalu jest przesiąknięta kontrowersjami i skandalami. W 1970 roku impreza została przerwana z powodu pokazu filmu „O.K.” Michaela Verhoevena poświęconego wojnie w Wietnamie. W 1976 erotyczne „Imperium Zmysłów” Nagisy Oshimy zszokowało publiczność. W 1978 „Łowca jeleni” Michael Cimino zbulwersowało reprezentację rosyjską, która postanowiła w ramach protestu wycofać wszystkie rosyjskie filmy z festiwalu.