North Stream 2: Obawy Europy
Wiele obaw w Europie Środkowo-Wschodniej budzi budowa gazociągu Nord Stream 2, którym przez Morze Bałtyckie będzie transportowany rosyjski gaz do Niemiec. Szczególnie dotknięta jest Ukraina, której grozi utrata roli kraju tranzytowego dla rosyjskiego gazu. Polska i kraje bałtyckie również krytykują zależność Europy od Rosji. Na czym polega projekt Nord Stream 2 i kim są zwycięzcy i przegrani w Europie Wschodniej?