Wraz z przybyciem Donalda Trumpa do Białego Domu, Stany Zjednoczone wydały dekret, który wstrzymuje finansowanie za granicą ośrodków zdrowia i organizacji zaangażowanych w zabezpieczanie praktyk aborcyjnych. Spotkanie w Nairobi (Kenia) z dr Maritą, której klinika została zmuszona do zwolnienia połowy personelu.