GimnastykaDlaczego wszędzie widzimy twarze?
Pareidolia to skłonność mózgu do nadawania sensu przypadkowym kształtom, rozpoznawania w nich tego, co zna - zwłaszcza twarzy. Ta optyczna iluzja wpisana w nasze geny interesuje nie tylko badaczy. Pobudza wyobraźnię również artystów i to od dawien dawna.