Szokujące doniesienia o pedofilii w kościele napływają z całego świata. Do niedawna Azja była wyjątkiem. Sytuacja zmieniła się w 2018 roku, gdy na Filipinach, gdzie jest ponad 80 milionów wiernych, zaczęły się dziać niepokojące rzeczy. Amerykański ksiądz, który pełnił tam służbę od 40 lat, został aresztowany za pedofilię przez filipińską policję i amerykańskie władze federalne.