Re: Szwedzki lud Sami kontra myśliwi
Rdzenni mieszkańcy polarnych regionów Szwecji – lud Sami – od tysięcy lat hodują renifery. Bardzo długo przyjmowało się, że są właścicielami tej ziemi. Jednak szwedzcy myśliwi uważają inaczej. Kiedy krajowy Sąd Najwyższy przyznał ludowi Sami wyłączne prawo do łowienia i polowania na drobną zwierzynę, wywołało to sprzeciw myśliwych i rozpaliło konflikt, który trwa od kilku lat.