Szwecja: miasto pochłonięte przez kopalnięARTE Reportage
W Laponii, za kołem podbiegunowym, leży miasto Kiruna, a pod nim największe złoże żelaza na świecie. Korytarze kopalni sięgają 1775 metrów w głąb ziemi, a wielka wydobywcza machina ciągle się rozrasta. Coraz bardziej zagraża to 23-tysięcznemu miastu - Kirunę trzeba będzie przenieść.