Dziewczyna między muramiOdjazdy i przyjazdy #2
W sierpniu 1961 r., kiedy wzniesiono Mur Berliński, Karin była na wakacjach. Po powrocie na uniwersytet w Lipsku zrozumiała, że wschodnioniemiecki reżim się zaostrzył. Podjęła wtedy pierwszą próbę ucieczki z NRD. Nie udało się wtedy, nie udało się również przy drugim podejściu.