Niewiele krajobrazów jest tak nietrwałych i – na pierwszy rzut oka – tak nierzeczywistych, jak wydmy. Mimo to można tu odnaleźć niebywałą różnorodność przyrody. Zabieramy Was w badawczą podróż na wydmy od Bordeaux, przez Fryzję nad Morzem Wattowym, po polskie i niemieckie wybrzeża Bałtyku. Poznamy paralotniarzy, opiekunki wydmowych jaszczurek i aktywistów, którzy chronią te ruchome krajobrazy Europy.