Podróż na głęboką północLaponia, kraina śniegu
Za kołem podbiegunowym, na szerokościach geograficznych, na których zima trwa czasem aż osiem miesięcy, tajemnicza Laponia rozciąga się na setkach tysięcy kilometrów kwadratowych między Norwegią, Szwecją i Finlandią. Pokryte śniegiem pustynne obszary są domem dla jedynych rdzennych mieszkańców Europy - Samów - oraz niektórych społeczności skandynawskich, które osiedliły się tam po XVII wieku.