Beatrix Potter, pionierka mykologii w epoce wiktoriańskiejGimnastyka
Piotruś Królik i Benjamin Truś na pewno kojarzą Wam się z barwnymi historyjkami o kradzionych marchewkach. Jednak za nimi kryje się historia bohaterki, która obalała seksistowskie obyczaje epoki. Beatrix Potter do dziś jest inspiracją dla wielu Brytyjek, i to nie przez bajki o króliku Piotrusiu, a przez jej biografię, będącą wspaniałym przykładem kobiecej emancypacji.