Od kilku lat lokalni rybacy z Senegalu usiłują wypełnić swoje sieci i nakarmić swoje rodziny – wielkie kutry z Azji, a także z Europy, szaleją na wodach terytorialnych Senegalu, zabierając im ryby, niszcząc kutry i sieci. Napędzanej stale rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na całym świecie, rybacy przemysłowi zagrażają zasobom gatunków w morzu w Afryce Zachodniej. W Senegalu wędkarze poprosili Greenpeace o pomoc w znalezieniu złodzieja, a w Liberii straż przybrzeżna współpracuje z organizacją pozarządową Sea Shepard.