Kiedy historyczne miejsce znika z powodu konfliktu lub katastrofy, całe obszary naszej wspólnej historii znikają wraz z nim. Zespoły Time Machine i Iconem pracują nad digitalizacją i zachowaniem europejskiego dziedzictwa kulturowego i reagują na obecne zagrożenia zagrażające dziedzictwu kulturalnemu naszego kontynentu.