Kwestia rynku jest dziś kluczowa. Od "niewidzialnej ręki" Adama Smitha po współczesnych liberałów, wszyscy widzą w niej podstawowe pojęcie ekonomii. Na mocy wywodu teologiczno- ekonomicznego, robią oni z rynku bożka. Dla nich, ma on zawsze rację.