Samar wygląda na 42-letni eksperyment z dochodem podstawowym. Czy mieszkasz w kibucu, czy poza nim, twoje dochody trafiają na wspólne konto, do którego każdy członek kibucu ma równy dostęp. Zachęca się członków, żeby nie wydawali więcej niż inni, czyli około 2500 szekli miesięcznie na osobę — około 685 dolarów. Ekonomiczną stabilność Samar zawdzięcza głównie polu daktyli, które kibuc uprawia od lat, nie zmuszając nikogo do pracy.