14 lutego 2003 roku podczas Rady Bezpieczeństwa ONZ, Dominique Villepin, ówczesny minister spraw zagranicznych, odmawia wytoczenia wojny przeciwko Saddamowi Husseinowi – propozycji forsowanej przez USA i Wielką Brytanię. Wygłosił wtedy niezwykle mocne i poruszające przemówienie na temat pokoju.