Beethoven pod batutą Claudio AbbadoIII symfonia Es-dur op. 55 "Eroica"
W 2013 r. Festiwal w Lucernie obchodził kilka rocznic jednocześnie: swoją 75. edycję, 10-lecie Orkiestry festiwalowej i 80. urodziny maestro Claudio Abbado. Koncert przypominamy z okazji 10. rocznicy śmierci wielkiego włoskiego dyrygenta.