Charles, martwy lub żywy
W 100. rocznicę powstania jednej ze szwajcarskich firm zegarmistrzowskich jej właściciel, Charles Dé, postanawia zniknąć. W plan wtajemniczeni są tylko jego córka i przypadkowo poznana para młodych ludzi, z którymi się zaprzyjaźnia i zamieszkuje. Charles spędza dni na czytaniu, jedzeniu, piciu i filozoficznych dysputach. Sielankę zakłóca jednak wynajęty przez syna detektyw.