Canada's Natural Heritage
Canada's majestic wilderness is shrinking. The exploitation of the natural world is threatening the boreal forests, home to the caribou, but also the prairies, once the realm of the bison, and the Pacific coast, home to salmon populations. However, scientists and indigenous peoples are trying to preserve these ecosystems.