National Parks of Armenia
In the north of Armenia lies a huge mountain lake, the Sevan, home to historic sites such as the world's largest cemetery of ornamental steles. To the south, the Arevik national park and its unspoilt nature provide a haven for rare animal species. Aware of the cultural importance of these natural treasures, local people are committed to protecting them.