Stalin: Life and Death of a Dictator
Joseph Stalin ruled the Soviet Union with an iron fist and was long considered invincible, almost immortal. But on 1 March 1953 he suffered a stroke and teetered between life and death. This animated series pieces together the dictator’s last days and recalls his life and career including the many atrocities he committed.