At War for Algeria
In 1954, the Algerian war of liberation began, shaking the French colonial regime that had been in place since 1830 to its foundations. It was the beginning of eight long years of bitter conflict, one of the most traumatic of the century. On the 60th anniversary of the Evian agreements that ended the war, this landmark documentary series tells in vivid detail the story of this painful conflict through archive footage and interviews.