Physics Gets Physical
Whether the pole vault, sprint or trampoline, in most Olympic disciplines, the margin of error is down to a few fractions of a second or to a few millimeters. As well as intensive training, it is also thanks to the study of the physical laws at work and biomechanics that athletes can excel. We look at the Olympics through the lens of physics.