The long march to social justice
Our social cohesion strongly depends on the extent to which people perceive social inequality - be it with regard to (child) poverty, educational opportunities or the promotion of the long-term unemployed. The question of justice and equal opportunities is also an issue in the world of work, especially against the backdrop of globalisation and the influence of new consumer habits. For young people in particular, social background still all too often determines concrete perspectives.