The Birth of Christianity
ARTE’s landmark series on the history of religion, produced in 2003. In ten episodes this programme tells how Christianity emerged between the death of Jesus around 30 CE and 150 CE. How did the crucifixion act as a starting point for the irreversible separation between Jews and Christians?