Teatro Massimo
Built in 1897, the Teatro Massimo is Italy’s largest opera house. It is located in the heart of Palermo on the border between the historic city centre and the new town. Political wrangling and the influence of the mafia kept the opera house closed for twenty-three years. Since it reopened in 1997, however, it has been a symbol of Palermo’s political and cultural renaissance.