/apios/Img_data/cache-buster-1558115429/24/RC-017553-A_2752291.jpg)
Since 2013, the Digital Humanities project Venice Time Machine has been digitsing the extensive state archives of Venice. This project makes it possible for the first time to travel virtually through the long history of the city. Other European cities such as Paris or Budapest are now joining in. How can our digital present save our analogue past?