Royal Opera House
The Royal Opera House Covent Garden belongs to the crème de la crème of world opera. It was here that Handel premiered his operas Ariodante and Alcina and introduced Londoners to The Messiah. These days its billings also include works by contemporary composers such as Harrison Birtwistle, George Benjamin and Thomas Adès.