Prague National Theatre
The Czech National Theatre has three opera houses at its disposal: the National Theatre, the State Opera that reopened in 2020 and the Estates Theatre, where Mozart premiered his Don Giovanni. The great Czech composers of the nineteenth and twentieth century – Bedřich Smetana, Antonín Dvořák and Leoš Janáček – are all inseparably bound up with the Czech National Theatre.