Dutch National Opera
Amsterdam’s Muziektheater enjoys a picturesque location on the River Amstel. The building that is home to the Dutch National Opera and Ballet was designed by Cees Dam and opened in 1986. The Dutch National Opera produces world-class music theatre and is well known for its artistically ambitious and innovative productions.