Paris National Opera
In 2019 the Paris National Opera celebrated its 350th anniversary. It is the only such institution in the world to perform in two opera houses: the Opéra Garnier that opened in 1875 and the Opéra Bastille that opened in 1989. Verdi, Rossini, Meyerbeer, Offenbach and Stravinsky all premiered major works of theirs at the Garnier.